Friday, January 14, 2011

♥♥ tengok punggung cik dan encik oren dulu..!!!

assalamualaikum semua...salam satu malaysia..!!
ha!! uikss...tngok jer entry ni..u all semua jgn kata saya nak melucah pulak owkey..
niat di hati saya hari ini adalah cukup suci dan murni kerana pada hari ini saya akan berkongsi satu petua yg sngat2 beguna bagi peminat oren di luar sana..cewahh!!
(sharing is caring right??)hehehe,, 

neway entry kali ini ialah how to choose oren yang sngat suweett.. ha!! selalunya oren yang kita pilih ada yang masam la..tak mnis la...tawar laa..pahit laa..tak msak la..
(eh!! ape saya mrepek ni)
.
.
.
oren..selain mengandungi vitamin C dan sedap di mkn..oren juga enak di buat jus!! (--")..nyum3x
ha!! bagi yang sedang berusaha untuk menurunkan berat bdan..oren sngat selamat untuk di mkn sebagai sebahagian daripada regim diet anda..cewaahh!!
neway mlas nak bebel pnjng pasal khasiat oren ni...untuk tau lebey lnjut tntang khasiat oren blog yang saya lawati ini amat membantu..tgoklah..!! jln2 cari ilmu.. (--")
.
.
kat sni dek non..akaq nak citekan cmne nak pilih oren yang suweet ok...jeng3...!!
wow!!sedap nyeh oren nehhh...meleleh dah air liur akaq dek non..miahahahahaa..
 
 so..petua ini telah di berikan oleh seorang cousin saya..amat berguna..cousin saya ckap..petua yang dia bagi kat saya ni telah diberitahu sndiri mengenai petua2 memilih oren oleh seorang taukeh jual buah..(betul ke ayat saya ni..paham kn??) (--")

 so..kalau nak pilih oren tuu..kita kena tgok bahagian punggung oren itu dahulu!! punggung oren okey! bukan punggung penjual oren! biahahaha...
dan kata my cousin,kalau punggung oren itu tersembul keluar..mknanya oren itu masam..
jadi untuk pilih oren yang manis, kena tgok punggung oren tu jugak..kalau punggung oren terbabit masuk kedalam..mksud nya oren itu sngat manis!!

ha..ini adalah contoh punggung oren yang masuk ke dalam..jadi insyaAllah oren ni manis dan petua ini berjaya..so, kalau tak percaya try it!! no more worry nak pilih oren lagi...
selamat mencuba!!

"pilihlah oren yang punggung nya masuk ke dalam..have a nice n da sweet one !! wee..!"
.
.
owkey uolss..sekian sahaja petua dari saya untuk entry pada kali ini..
try it and u will believe it!!
sayang semua...daa n taking care!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...